ORTODONTİ

Dişlerin, çenelerin ve bunlarla ilişkili kas ve eklem yapılarındaki bozuklukların teşhisi ve tedavisiyle ilgilenen diş hekimliği dalıdır. Çocukların 7 yaşından itibaren ortodontik muayene olmaları gerekmektedir. Çok sayıda çocukta diş gelişiminin ve yüz gelişiminin rehberliğe ihtiyacı bulunmaktadır.

Ortodontik Tedavilerimiz

Koruyucu Ortodonti: Erken muayene sayesinde, ileride oluşabilecek dişsel ve çenesel problemlerin ortaya çıkmadan önce fark edilerek önlem alınmasıdır. Anormal yutkunma ve buna bağlı dişsel problemlerin önlenmesi, parmak emme gibi alışkanlıkların önlenmesi, çürük süt dişlerinin tedavisi, sürme yolunda anormallik gözlenen dişler için gerekli tedaviler bu kapsama girer.

Önleyici Ortodonti: Çocuklarda gelişmekte olan dişsel ve çenesel bozuklukların tedavisi için yapılan işlemlerdir. Gömülü kalmış dişlerin sürdürülmesi, hareketli apareylerle yapılan basit dişsel tedaviler bu kapsama girer.

Yetişkin Ortodonti: Yüz yapısı, gülümseme estetiği, dişsel bozukluklar, radyografik kayıtlar değerlendirilerek yapılan analizler sonucunda uygulanmaktadır.

-Metal braket

-Diş renginde seramik braket

-Dişlere içten uygulanan lingual braket

-Şeffaf plak yöntemiyle uygulanabilmektedir.

Ortognatik Cerrahi: Çene ilişkisindeki uyumsuzluklar estetik, çiğneme, konuşma, solunum gibi pek çok konuda hayatı zorlaştırabilir. Alt çene ve/veya üst çenenin gelişimsel veya kazanılmış olan bozukluklarında ortodontik tedaviyle kombine olarak çene cerrahisi tedavisi uygulanabilmektedir.

Temporomandibular Eklem ( Çene Eklemi ) Hastalıkları : Çene eklemi kaynaklı hastalıklar; eklem ağrıları, çiğneme esnasında eklemden ses gelmesi, diş ve çene bozuklukları gibi semptomlarla kendini belli eder. Doğru eklem pozisyonunu saptamak ve eklem tedavisi için uygulanan tedaviler ortodontik tedavi kapsamına girmektedir.

• Genetik faktörler,
  • Doğumsal anomaliler (dudak-damak yarığı vb),
  • Erken süt dişi kayıpları,
  • Hatalı fonksiyonlar (ağız solunumu vb),
  • Zararlı alışkanlıklar (parmak emme, dil itme, uzun süre yalancı emzik kullanma vb),
  • Travma.
  • Düzgün bir estetik diş yapısına sahip olmak, moral, motivasyon ve yaşam enerjimizin de artmasını sağlayacaktır,
  • Fonksiyon, fonasyon ve estetik için dişlerimizin kapanış ilişkisinin de doğru ve düzgün olması gereklidir.
  • Sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olmanın yolu düzgün bir kapanış ilişkisine bağlıdır.
  • Ortodontik tedaviler sayesinde çürüğe yatkınlık azalmaktadır.
  • Çene eklemi gibi problemlerin oluşumu da engellenecektir.
  •

Koruyucu ve durdurucu ortodontik tedaviler için 5-6 yaşları civarında diş hekiminize gitmeniz gerekmektedir. Bu yaşlarda çoğunlukla ortodontik tedavi uygulanmasa da önleyici tedavilere başlanabilmektedir.

Çene ortopedisi alt ve üst çenenin birbirine göre bozulan ilişkilerini yüze takılan özel apereylerle büyüme ve gelişmeye yön vererek düzeltmeyi amaç edinen bir ortodonti alanıdır. Çoğu zaman ortopedik tedavi (çenelerin uyumu sağlanır) ve ortodontik tedavi (dişlerin kapanış uyumu sağlanır) birlikte yürütülür.

Ortodontik veya ortopedik tedavi ile düzeltilemeyecek kadar ileri durumlarda ortognatik cerrahiye başvurulur. Çene ve yüzde oluşan bozukluklar doğuştan ya da sonradan ortaya çıkabilmektedir. Çenelerin birbirine ve yüze göre uyumsuzluğu hastalarda hem estetik hem de fonksiyonel rahatsızlıklara yol açmaktadır. Gelişen üstün teknoloji ve cerrahi teknikler ile bu bozuklukların düzeltilmesi sağlanabilmektedir.

İnvisalign | Şeffaf Plak

Invisalign veya şeffaf plaklar ile tedavi; çıkartılabilir seri halinde kişiye özel üretilen plaklardan oluşan dişlerinizi düzeltmek için yapılan dijital ortodontik tedavi yöntemidir.

Tedaviyi kabul etmeden önce, doktorunuz size üç boyutlu olarak dişlerinizin tedavi sonundaki bitmiş şekli ve tedavinin ne kadar süreceği hakkında bilgi verecektir. Invisalign için geliştiren Dijital Tarama cihazıyla muayene için geldiğinizde dijital ölçünüz alındıktan sonra tedavi sonunu görebileceksiniz. Planlamadan sonra tedavinin zorluğuna, süresine göre size belirli sayıda plak verilecektir. Her bir şeffaf plağı yaklaşık bir-iki hafta boyunca takarsınız ve sadece yemek yemek, içmek, dişlerinizi fırçalamak ve diş ipi kullanmak için çıkarırsınız. Şeffaf plağı bir sonraki ile değiştirdiğinizde, dişleriniz belirtilen son konuma getirilinceye kadar – azar azar, haftalarca hareket edecektir.

Toplam tedavi süresi ortalama 4 – 15 aydır ve tedavi sırasında takılan ortalama şeffaf plak sayısı 8 ile 30 arasındadır, ancak her ikisi de vakadan vakaya değişiklik gösterir.

İlk muayeneden sonra dijital olarak ölçünüz alınır ve bilgisayar ortamında elde edilen tedavi planına göre plaklar üretilir. Her plak diş üzerinde istenilen harekete göre 0.05 mm’lik hareket sağlar.

Sağlıklı diş, dişeti ve çene kemiğine sahip; 2. büyük azı dişleri sürmüş olan herkes invisalign tedavisi yaptırabilir. Bu da ortalama en az 13-14 yaşa denk gelmektedir.

Tedavi amaçlı verilen plaklar ilk takıldığında dişlerde baskı hissedilecektir. Bu baskı diş hareketi için uygulanan kuvvetten kaynaklanır ve kısa sürede adapte olunacak bir durumdur.

Tedavi süresi vakaya göre değişmekle birlikte hafif, orta çapraşıklığı, dişler arası boşlukları olan vakalarda daha kısa olmaktadır.

Bütün tedavilerde olduğu gibi invisalign tedavisinden önce de çürük, dişeti hastalıklarının tedavi edilmesi şarttır. Doktorunuzun kararına göre 20 yaş dişleri tedavi öncesinden çekilebilir. Ölçü alındıktan sonra ağızda herhangi bir işlem uygulanmaz. Köprü ve implant gibi protetik işlemler tedavi sonrasında yapılır.

Invisalign tedavisinde hastanın fotoğrafları ve dişlerinin dijital tarama ile ölçüsü alınmakta; alınan ölçüler aynı gün içinde dijital olarak Amerikaya ulaşmaktadır. Tedavi planın oluşturulması, plakların üretimi ve gönderimi yaklaşık 4-6 hafta sürmektedir.